Diverse texte

Prezență de spirit

clock1

Şi prin urmare, cum dincolo de rama portretului lui Dorian Gray este interzis să fii, tăiat în patru, făcut pe dracu, orişicum, nu poţi, adică nu treci niciodată dincolo de pereţii celulei tale de timp şi spaţiu alcătuită după darea de mână a lui Dumnezeu. Prin urmare este mai bine că e aşa fiindcă altfel te-ai scurge dinspre creier spre oase sau poate invers, ai invada mările sau ai trece peste nivelul critic al apelor de suprafaţă. Incomplet. Nu fugi după timp prietene. Cronos îşi înghite odraslele şi ţie nu ţi-e dat să fii zeu. Toate urmele pe care le laşi capătă chipul şi asemănarea clipei din urmă. Amintirile sunt ca noroiul uscat după ce ai călcat strâmb cu cizma, ori precum cenuşa împietrită peste victimele Vezuviului şi tu nu eşti Tutankamon să rămâi în formă pentru vizitatorii muzeului dintr-un alt veac. Viitorul face mereu bani mărunţi din comorile vechi; tu ai acum praful tău invizibil pe noptieră sau pe hainele tale, ai de luptat cu nebuloasele din secunda ta de eternitate, bucură-te.

Mă plângeam deunăzi omului invizibil că trece prea des prin pereţii camerelor mele. Din cauza aceasta mi-e tot mai frică când simt că mobila şi durerile vechi încep să pocnească şi mă întorc de pe stânga pe dreapta sau invers în pat, ca să găsesc poziţia mai puţin sensibilă. Îmi amintesc fie reprezentarea omului vitruvian a lui da Vinci, fie imaginile din hărţi de preso sau acupunctură cu câmpuri de energii care se întrepătrund. Îmi amintesc că la o înmormântare medicul care a venit să îmbălsămeze şi-a declarat neputinţa şi măruntaiele mortului au ajuns la rădăcina unui pom din grădină. Dar slavă domnului că anul acesta copacii au înflorit normal şi eu nu i-am deocheat deloc, chiar dacă încă îmi plac mult florile. Merele tari sunt pentru cei cu dinţii şi stomacul bune. Sau pentru mamele altor Albe ca Zăpada, care vor muşca cu poftă pentru a îşi ispiti victima.

În chilia pe care nu mi-a fost dat s-o am niciodată am atârnat lângă fereastră câteva desene ale mele cu flori imaginare, de altfel destul de frumoase. Încă mai sper să le descopere viitorii exploratori ai adâncurilor, undeva pe ţărmul unui atol, prin vegetaţia coraliformă.

Notă: Unii consideră că Cronos, personificarea Timpului în filozofia presocratică, a fost confundat (?) cu titanul Cronos din antichitate care își mînca odraslele. Printre ceasurile care aparțin colecției de ceasuri ale Muzeului ceasului din Ploiești se află și unul care are decor neo-renascentist cu zeul Cronos.

Prin frumoasa alcătuire a lumii, în apropierea locuinței mele, există și acum, veghind peste zona unde merg periodic pentru controlul sănătății mele fizice la o policlinică, o statuie gigant a uni alt fel de Jacquemart, care însă lovește cu ciocanul într-un clopot mort, căzut sub nivelul ciocanului său, care altfel servea scopului baterii orelor, și implicit memoriei vii a unui om. La Muzeul din Ploiești există desigur și un ceas cu două figurine Jaquemart. Jacquemart este mereu viu.

Vă reamintesc printre altele poemul lui René Char, Jacqumard et Julia. Și celebrul balet Coppelia -cu Valsul orelor și Muzica pentru automate.

Acum intexistent pe internet, menționez și celebrul și frumosul cor Ding Ding Ding Dong Dong Dong din – vă rog să îmi reamintiți dvs., eu am…uitat.  Acestea fiind zise pe acest tip de popularizare a culturii numit internet….era din Pagliacci de Leoncavallo.

Lasă un răspuns

