Altele

Cariatidă

Este o poveste adevărată în parte, o poezie scrisă de mine mai demult, printre primele mele poezii:

Cînd eram mică am sculptat în cretă
trupul unei fete.
Pe tablă copii scriau
ecuații matematice perfecte.
Am ascuns păpușa în buzunar,
jucînd șotronul
peste umbra unui mesteacăn subțire.

Zăpezile au acoperit ferestrele școlii,
crengile bătrîne argintii
s-au aplecat din nou,
liniile albe au fost șterse…

Statueta mea mică a rămas la fel,
sprijinind, pe un raft cu cărți,
cîteva fotografii îngălbenite.

Acest poem mic, tradus de mine în engleză, a fost remarcat de o artistă sculptor din SUA,  Virginia Maksymowicz, care a creat o instalație sculpturală cu versurile mele închise în cinci cărți sculptate și așezate pe stîlpi:

Instalație sculpturală

 

Lasă un răspuns

