Cartea zidăresei tinere

Ea, cu părul și unghiile ei de fecioară,
albăstrea cerul verii în amiaza mare, limpezea cîntecul Niagarei
și rotunjea coaja pîinii.
Era curată ca ploaia în deșert.
Dar iubea, iubea un bărbat de parcă el ar fi fost Dumnezeu.
Fiindcă de fapt el nu exista.

Vezi, copilul meu, departe e o casă mică și albă, numai atît am putut
să ridic pe locul iubirii noastre după ce tatăl tău a plecat.

Sfîntă este amintirea ta mamă, precum ridicarea unei catedrale:
e nevoie de secole
pînă cînd vor sufla vînturile umezi toate luminile de păpădii dinăuntru,
de pe bolta sufletului.

În rest doar răni uscate în locul ruinelor din tîrgul vechi al Moșilor,
fundații de biserici temporare săpate în ce nu mai ținem minte.

 

road_fotor

(foto: Cristina-Monica Moldoveanu)

7 gânduri despre “Cartea zidăresei tinere

  1. voiam să spun că nu mă pricep la glume sociale, acesta e felul meu și asta e evident – eu cînd rîd, rîd legat de micile mele greșeli, fiindcă mă distrează dacă greșesc ceva din neatenție, sau din grabă, dar nu îmi place să rîdă alții de mine și nici eu nu am rîs niciodată de alții, nici măcar în sinea mea. Pur și simplu nici cînd eram tînără nu făceam haz decît de necazul meu. Ești binevenit oricînd să rîzi puțin, cu condiția să nu îți bați joc de ceea ce e cu adevărat sfînt. Mulțumesc pentru comentarii.

    Apreciază

  2. De fapt se pare că aseară m-am grăbit puțin cînd am spus că nu prea îmi place biserica sf. Gheorghe – în realitate acolo înăuntru mi -s-a întîmplat un lucru tare frumos odată – am primit în dar o icoană cînd nu aveam bani să îmi iau – iar în ce privește interiorul mai întunecat, față de alte biserici ortodoxe, care oricum sînt mai întunecate, s-ar putea să fi fost o părere. Unele biserici ortodoxe lasă lumină să curgă în fuioare de raze, foarte frumos coboară pe geamurile înguste, lumina mai puțină apare în evidență ca în tablourile cu Sfîntul Duh la Bunăvestire. Iar dacă vrei să vezi biserică cu adevărat veche și cu miros stătut înăuntru – du-te la biserica Popa Chițu de pe strada Logofăt Luca Stroici de exemplu. În ce privește mallul – eu nu cunosc cum este în realitate, nu m-am putut deplasa pînă la vreun mall și nici nu am avut motive.
    Nu demult am găsit pe internet imaginea de odinioară a unei biserici pe Moșilor de altădată, se numea biserica cu sfinți sau cu sibile. Pe Moșilor și în împrejurimi este o salbă de biserici mai vechi sau mai noi.

    Apreciază

Lasă un răspuns

