Altele

Test: secretele grădinii mele

 

(sursa foto)

Din curiozitate, puteți încerca următorul meu test. Un singur răspuns corect la fiecare întrebare:

I. Bunica obișnuia să îmi prepare mic-dejunul în fiecare dimineață. Întindea pe feliile de pîine o marmeladă delicioasă, dulce-acrișoară și cu o culoare rubinie foarte frumoasă. Care dintre următoarele fructe nu puteau fi ingredientul de bază al acelei marmelade/gem?

a. coacăze roșii
b. măceșe
c. caise
d. coarne

II. Bunica mea știa multe secrete. Primăvara spunea că avem nevoie de frunze și legume proaspete după lunile de iarnă. În loc de varză murată pentru sarmale, ea mă răsfăța cu sarmăluțe cu iaurt învelite în frunze proaspete din grădină. Care dintre următoarele combinații conține frunzele fragede comestibile pe care le folosea ea?

a. frunze de hrean și frunze de castan
b. frunze de nuc și frunze de măr
c. frunze de viță-de-vie și frunze de tei
d. frunze de ștevie și frunze de vișin

III. Unul dintre verii mei m-a învățat unele secrete despre nectar. Nectarul este dulce și ușor de găsit dacă ai o grădină cu multe flori. Cel mai simplu mod de a îl obține este de a trage cu grijă afară pistilul lung al acestei flori bogate în parfum și esență dulce. Care este această floare?

a. crin portocaliu
b. iasomie
c. zambilă
d. mîna-maicii-domnului

IV. Sora bunicii era mereu interesată să mănînce prospături primăvara, pentru a își reface rezerva de fier și a detoxifica sîngele și organismul. Datorită ei, primăvara devreme culegeam din grădină și făceam salată crudă din care din următoarele :

a. frunze de magnolie
b. frunze de păpădie
c. frunze de brusture
d. frunze de calomfir

V. Bunica mi-a spus că aceste flori, pe lîngă faptul că sînt foarte frumoase, sînt și dulci. Nu e de mirare că atîtea albine bîzîie în jurul lor. Unii prepară clătite cu aceste flori, iar eu am gustat nectarul lor în copilărie.

a. flori de tei
b. flori de lămîi
c. flori de salcîm
d. flori de vișin

VI. Aceste flori în diferite culori creșteau în jurul grădinii mele. Am descoperit că unele dintre ele erau comestibile și aveau gust de nectar dulce pentru copii.

a. flori de urzică
b. flori de liliac
c. flori de mentă
d. flori de gura-leului

VII. Primăvara devreme poți găsi cu ușurință diverse plante verzi comestibile. Care dintre acestea, uitilizate în alimentație de mulți oameni, nu mi-au plăcut niciodată datorită faptului că pișcau ușor, chiar dacă erau fragede?

a. măcriș
b. ștevie
c. untișor
d. urzică

VIII. Tata obișnuia să lase să fermenteze florile acestei plante, utilizate și pentru ceaiuri în gripă și răceală, cu lămîie și zahăr, an de an.

a. flori de soc
b. flori de tei
c. flori de zmeură
d. flori de mentă

IX. Unchiul meu m-a învățat că miezul din sîmburii uscați ai acestui fruct este mai bun decît alunele. Unii consideră că pot crește imunitatea organismului, dar consumați în cantități moderate.

a. sîmbure de prun
b. sîmbure de piersică
c. sîmbure de caisă
d. sîmbure de vișină

X. Unchiul meu era expert în ciuperci, fructe și ierburi de pădure și știa să le deosebească pe cele otrăvitoare de cele comestibile. El știa care erau periculoase și în ce perioadă a ciclului vieții lor puteau fi culese unele fără pericol de otrăvire. Primăvara devreme făcea ciorbă și salată din frunzele acestei plante, culeasă înainte de înflorire și spălată în multe ape.

a. ferigă
b. calcea-calului
c. untișor
d. ciuboțica-cucului

Răspunsuri la linkul acesta, atenție, cereți sfatul experților adevărați înainte de orice tentativă naturistă. 

Voi explica mai pe larg în zilele următoare care sînt otrăvitoare, care sînt înșelătoare, etc.

8 gânduri despre „Test: secretele grădinii mele

    1. Mulțumesc mult! Primăvara e tare frumos într-o grădină – eu îmi aduc și eu aminte de copilărie. În ce privește untișorul, el se culege numai înainte de înflorire, că altfel devine toxic (unii nu îl acceptă defel) și se spală cu grijă -eu recomand frunză cu frunză, deși sînt frunze mici- fiindcă poate conține ouăle unui parazit periculos pentru ficat (după unele surse). Dar este tare delicios, mai bun ca salata în ciorbe și relativ acceptabil crud în salată. Unii greșesc consumîndu-l după înflorire, siteul acesta spune adevărul, ceea ce am găsit și la mulți alții:
      despre untișor

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

